2013. május 23., csütörtök

Menekülési út?

A két nagyobbik gyermekünknél nagyon sok ostobaságot követtem el (na nem ellenük!), de legfőképpen azt, hogy hallgattam minden "jó tanácsra". Időközben már rájöttem, hogy CSAK ! a saját érzéseink, a fejünk után szabad menni, mert akkor tudunk egészségesek lenni, egészséges kapcsolatban élni és egészséges gyermeket nevelni. Mindent ki kell zárni! Ezekről később majd.
Harcoltam nagyon sokat, de legfőképp magammal. Nekem szerencsém volt, mert a Férjem annyira szeret, hogy türelmes velem, kitartott mindvégig mellettem és nem bólintott rá mindenre, nem egy papucsférj! 
Sajnos a bezártsággal az is együtt jár, hogy az ember állandóan menni akar, de nincs lehetősége. Sajnos ez a tény még feszültebbé tesz egy nőt. Nálunk évekig ment az, hogy Apa hazaért és azonnal menni akartam és mindegy volt, hogy hova. Sokszor az is elég volt, hogy beültünk az autóba és csak mentünk. Sosem vettem figyelembe a Férjem fáradságát és ebből nagyon sok veszekedés is volt. Nem unatkoztam soha, de mégis.
Nálam is elérkezett az a pillanat, amikor kitaláltam valamit és belemenekültem. Volt lakás, kert, fogyókúra, vásárlás, torna, egészséges életmód, folyamatos sütés - főzés. Ahogy a Férjem mondja, néha eltűntem :)
Sosem szerettem magam körül az állandóságot, ami ugye a családdal együtt megváltozik, ezért folyamatosan rendezkedtem. Szerencsére a Svéd cégnek nagyon jó és gyerekbarát ötletei vannak, még a megfizethető kategóriában, illetve mindenki pénztárcájához tud igazodni. Hatalmas segítség! Így legalább a függönyök, a hozatok a kanapén, a székpárnák mindig cserélődhetnek, sőt a mosógépbe bedobva sem lesz baja. A kert, nagyon fontos, mert a bezártságot kicsit enyhíti, illetve kertész vagyok. Van egy kedvenc kertészetem, ami mára már üzletlánc lett, hatalmas választékkal, de itt az a legfontosabb számomra, hogy bizonyos időközönként el kell mennünk oda, mert fel tudok töltődni. Nem egyszer történt meg, elmentünk, nem vettünk semmit, de közel 1 órát bolyongtam bent, mert szükségem volt arra a környezetre.
Vásárlás. Az életünkben volt egy szakasz, amikor nagyon is jól éltünk anyagilag. A Férjem nem sokat törődött velem, mert szabadidejében vagy aludta, vagy az érdek barátokkal (az Ő társaságát keresték) volt elfoglalva. Az igazat megvallva egy farmer miatt mentünk el vásárolni, de nem kaptunk sehol. A legutolsó üzlet, amelyben korábban még sosem jártunk, egy nagyon elegáns hely volt, amiről azt gondoltuk, nem a mi árfekvésünk. Azért benéztünk. Döbbenetünkre azonnal kaptunk nekem farmert és sok minden mást is. Rövid időn belül viszont annyira függő lettem, hogy törzsvásárlói kártyánk is lett, aminél a kedvezmény az adott évben elköltött összeg után jár, sávosan. A végére már igen szép kedvezmény jött össze. Szóval, amikor azt éreztem, el vagyok hanyagolva, akkor oda be kellett menni és vásárolni.Mindig is tisztában voltam a pénznek az értékével, mennyit kell érte dolgozni, sőt még lánykoromban Anyu által varrt ruhákban, illetve turkálóban vásároltakban jártam. Szinte ünnepnek számított, ha újat tudtam venni.
Szép lassan ez a kor szak is lecsenget, mert anyagilag jött egy mélyebb pont. Ekkor már tornáztam javában és minden áron fogyni akartam, ami sikerült is, de a tükörben sosem azt láttam, amit mások, mindig kövérebb volt, aki visszanézett rám és ettől csak még többet tornáztam. Mellette persze elkezdtem diétásabban enni (az egyik legismertebb életmódot követve), de ezt a szervezetem csak 6 hónapig tolerálta. Senkinek nem mertem bevallani a sok rosszullétet, az ájulást, de végül nem tudtam tovább titkolni. Na ekkor jött életemben először az internet segítsége. Elkezdtem az egészséges recepteket keresni, majd jött egy nagyon mély pont anyagilag és rákényszerültem a főzésre. Talán ez volt az első és szinte egyetlen olyan pozitív dolog, amiben az egész család részt vett és még jót is tettem. Azért itt is a ló másik oldalán kötöttem ki, mert reggel, amikor elmentek otthonról bementem a konyhába és legközelebb csak vacsora után jöttem ki.

Mindenkinek megvan a menekülési út, csak nem mindegy, hogy a valóságtól mennyire kerül messzire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése