2013. június 17., hétfő

Hogyan működöm?

Remélem ezzel a bejegyzésemmel nem fogok megbántani senkit, de az elmúlt hetekben rájöttem arra, hogy ezt igenis le kell írnom, mert talán így érthetőbbek a reakcióim, az áraim, ha látjátok az időbeosztásomat, a napjaimat.
Többször, több helyen leírtam már, hogy az elsődleges tevékenységem a bizsu alkatrész eladás. Közel 1.500 féle termékem van, amelyet kettő, illetve három helyen is árusítok. Mindig e tevékenységé az elsőbbség. Igen, mostanában egyre gyakrabban az is előfordul, hogy a privát leveleimre nem tudok azonnal válaszolni, esetleg eltelik egy hét is. Nem, nem az érdektelenség miatt! Akik ismerik ezt az oldalamat, azok már tudják, hogy nálam nem csak az adás - vételi kapcsolatra, a száraz formalevelekre minimalizálódik le a levelezés. Mindig örülök annak, ha a vásárlónak ugyanolyan fontos az emberi kapcsolat és igen, szerencsére egyre több olyan vásárlóm van, akivel már mélyebb, lelki eredetű a levelezés.
Valójában az "ékszerkészítés" indította el az alkatrészes eladást, előbbi a maiakhoz képest igencsak nevetséges, de valahol el kellett kezdeni és nem hagytam magamat legyűrni, lebeszélni erről 2 éve és folytattam :) Mindenki eldöntheti, hogy érdemes volt - e :)
Az ékszerkészítés számomra nem csak egy egyszerű bevételi forrás, annál sokkal több! Kikapcsol és sokszor bele lehet menekülni, de! Meg tudom mutatni, hogy mindaz, amelyet alkatrész formájában árusítok, azt valóban tartom olyan minőségnek, hogy én is azt használjam (kivételt képez az "olcsó" kásagyöngy"), ha valaki megkérdezi mihez mire van szüksége, vagy nem tudja hogyan kell használni, akkor el tudom magyarázni, meg tudom mutatni. Azt hiszem így emberibb lesz azonnal.
Akik ékszereket készítenek, azoknál előbb - utóbb kialakul a saját stílus (aki nem csak a másolatokból él !). Nálam 1 év kellett ahhoz, hogy rájöjjek, semmi értelme fűzni a gyöngyös ékszereket, a gyöngybogyó az én utam és persze erre rá is segített valaki, hogy a gyöngyfűzésnek búcsút intsek. Ekkor, a nagyon mély ponton jött a sujtás. Napokig csak néztem ki a fejemből és akkor a meskán megláttam valakit, aki a sujtás ékszereket készíti, Minerva - t (remélem nem gond, hogy kiírtam a nevedet). Ő adta meg a kezdő lökést és ezért hálával tartozom! Az elkövetkező 2 - 3 napban bújtam a netet, hogy akkor mit és hogyan lehet, a hogyan ismét hamar lényegtelenné vált :) A környék méteráru boltjaiban gyorsan be is szereztem néhány színben 1 -2 m zsinórt és elkezdtem. Soha nem éreztem azt a fajta szabadságot, amelyet a harmadik próbálkozásomnál, talán csak a tereplovaglás közben :) Rájöttem, itt semmilyen szabály nincs és igen, nem kell elterveznem előre semmit, megrajzolni sem, mert menet közben a kezeim között bármikor akár más formát tudok kihozni belőle. Ekkor lépet be az életembe a gomb. Fércművek gombos ékszereit imádom és elszomorított, hogy mennyi silány utánzója van :( Az első gombos sujtás ékszereim még egyszerű, régi gombokból, férceléssel készültek, majd inkább vettem egy présgépet. Rájöttem, a gomb vagyok én! Annyian készítik gyöngyből, de gombból nagyon kevesen és még nagyobb szabadságot, tágabb teret ad egy gomb alap, mint egy gyöngy, ami bárhol elérhető. A gombos sujtás és a gyöngybogyók vagyok én!
Na, de nagyon eltértem a lényegtől :)
Nem panaszkodom, mert imádom ezt az egészet, bár a családom már kevésbé és nehéz megtalálni az egyensúlyt :( Minden reggel 6.10 - től már "dolgozom". Amíg a gyerekeket nem ébresztem, indítom el az iskolába - óvodába, addig válaszolok a levelekre, az éjszaka érkező rendeléseket összesítem, elküldöm az adatokat. Általában ez után következik az edzés (ami sajnos az elmúlt 3 hétben az asztmám miatt kimaradt), amire szükségem van, mert így az egész napot frissebben, éberebben és hatékonyabban tölthetem :) 8.30 - tól ismét a "munkáé" vagyok. Délelőtt a reggel beérkezett utalások postázásának összekészítése, a közben érkező rendelések kiszedése. Itt van egy érdekesség ismét :) Éjszakákat töltöttem el azzal, hogy a sok terméklapomon kiírjam, a "kosaras vásárlást válaszd" és "emailen érkező rendelést nem fogadok". Ehhez képest minden második vásárló (a rutinosak is) egyesével adják le a rendelést, vagy leüt 1 valamit és írja a levelet, hogy akkor a többit emailen küldi. Ilyenkor jön be az a kellemetlen eset, hogy elkezd egyesével vásárolni, menet közben persze más is, így egyesével kezdem összeszedni (írásban) a rendelést, így összesíteni. Volt olyan eset, ahol 3 órán keresztül kb 5 -10 percenként jött ugyanattól a vásárlótól a rendelés. Ezek után is nagyon higgadt vagyok ám :) Elkezdem összerakni a rendelést, de ugye keveredés van és figyelni, hogy melyik kupac kié. Ebéd vagy kimarad, vagy a gép előtt folytatom közben a levelekre való válaszolást. Majd ismét vissza a posta csomagolásához, de előtte az elküldendő termékeket ismét összeegyeztetem, hogy minden megvan - e, még darabszámban is.
Amikor az utolsó borítékot is lezárom, akkor jöhetnek az ékszerek :) A sujtás ékszereket kb 15.30 - ig tudom készíteni, mert utána jönnek a gyerekek haza és mellettük már nem lehet figyelni, este, lámpafénynél pedig már nem lesz olyan egyenletes :( Ezután jönnek a postázást követően beérkezett rendelések kiszedései, ami este 21 - 21.30 - ig is eltarthat. Villámfürdés, majd jönnek a gyöngybogyók, amelyeket a lámpánál is tudok fűzni. Amikor sok a rendelés, akkor bizony a férjem, vagy a nagylány is besegít a kiszedésbe, ha eléjük tettem a megfelelő zacskót és mondom a darabszámot.
Pénteken nincs postázás, így aznap csak a kiszedés, illetve az ékszerek vannak :) A szombat változó, mert bizony van néha családi program is, bár ez legtöbb esetben kimerül abban, hogy elmegyünk beszerző körútra. A vasárnap ismét az alkatrészeké és a hétfői postázás előkészítéséé. 
Tegnap már 14 h - kor a sírógörcs kerülgetett, de ilyenkor mindig eszembe jut, hogy sokkal rosszabb az a 24 óra, amikor nem érkezik rendelés, nem történik semmi. Igen, azokon a napokon sem tudok pihenni :( Nem panaszkodom, mert az egészet imádom úgy, ahogy van! Kaptam az élettől egy hatalmas pofon után egy lehetőséget, amit azt hiszem jól tudtam használni és megtaláltam önmagam és ezt vállalhatom is, sőt! Az elmúlt hetekben arra is rájöttem, hogy nem adhatom fel csak azért a stílusomat, az elképzeléseimet, mert jön a 12 - e és utalnom kell a NAV felé. Azt is tudom, ha valakinek nem az általam készített ékszerekre van szüksége, nyilván a rendeléseknél azért kell, hogy mindketten benne legyünk, a stílusomra, a színvilágomra, akkor ő csak ékszert akar vásárolni, utána pedig mutogatni, hogy ez kifejezetten nekem készítették. Azt hiszem ebben az esetben nem én vagyok a megfelelő, mert  csak BottyánGyöngye, illetve NittYDesign stílust kaphat tőlem! Ez kb olyan, mintha bemennénk abba a sportboltba, ahol a három csík a márkajelzés, pedig ezt nem is szeretjük, mert próbálunk hasonlót keresni, amint a kedvenc márkánk, a pipás - nál láttunk.
Érdekes, hogy a kérdőívemben csak egyetlen egy valaki jelölte be, hogy drágák az ékszereim. Ebben egyébként igaza is van, de valamit figyelmen kívül hagyott. Abban az esetben, amikor nincs semmilyen más külső hatás, nem foglalkozom semmivel és senkivel, csak a sujtás ékszereket készítem, akkor is 1 pár fülbevaló elkészítése akár 10 - 12 óra! Nyilván nem a gyűrűre és a kis bedugósokra gondolok. Akkor talán a ráfordított idő és az árát megnézve kiderül, hogy szinte anyagköltség nincs is benne, vagy csak elenyésző.

Igen, beismerem! Mindig is szerettem szembe menni a megszokottal és nem azért, hogy nagyobb lánynak tűnjek, észrevegyenek, vagy bosszantsak másokat. Egyszerűen amivel nem értettem egyet, arra már gyerekként sem tudtak rávenni (pedig abban a rendszerben ezt nem mindig nézték jó szemmel).

Ismét kisregényt írtam, de mindez hozzám tartozik. Akik ismernek, tudják, hogy minden szava igaz (remélem ők is így gondolják), aki pedig hajlandóságot sem mutat arra, hogy megismerjem, attól elnézést kérek, hogy ennyit elvettem az életéből!

Jaj és még egy. Ismét a meska boltomat szüneteltetni fogom, illetve az ott lévő ékszereimet fent hagyom a lejáratig, de kicsit besokalltam. Az ékszereimnek készült egy webáruház, illetve a Breslo boltom is nyitva áll, ahol egy fantasztikus, kedves, lendületes, fiatal csapat "irányít" :) Hamarosan Etsy - n lévő boltomat is el tudom indítani :)
Köszönöm Mindenkinek a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése